طبیعی‌ترین راه درمان کبد چرب

افرادی که مبتلا به بیماری کبد چرب شده‌اند، در صورتی که میزان درگیری کبد در حد ضعیف(گرید 1) باشد و میزان آنزیم‌های کبدیشان به ویژه SGPT (LAT) نرمال باشد، می‌توان با رعایت دستورات زیر سیر بهبودیشان را تسریع نمایند.

1- مصرف شربت عسل، آبلیمو، کاسنی روزی یک لیوان صبح ناشتا و یک لیوان آخر شب (1/5 لیوان آبلیموی تازه + یک قاشق مرباخوری عسل + 4/5 لیوان کاسنی)

2- مصرف یک قاشق چای خوری سیاه دانه صبح و شب، سیاهدانه باید حتما جویده شود. اگر همراه با کمی عسل طبیعی میل شود اثر زیادتری دارد.

3- انجام حجامت عام در زمان خواص خود طبق نظر طبیبان طب سنتی و اسلامی، لازم به ذکر است حجامت کبد در درمان این بیماری(کبد چرب) تاثیر مثبتی ندارد و بهتر است از انجام آن خودداری کنید.

4- مصرف روزانه 2 الی 3 عدد سیب کامل صبح‌ها قبل از صبحانه و آخر شب

5- عدم مصرف هر گونه مایعات حتی آب همراه غذا(بهترین زمان نوشیدن هر نوع نوشیدنی و حتی آب نیم ساعت قبل از غذا و یا یک ساعت پس از غذا می‌باشد.)

6- کم کردن مصرف غذاهای سرخ کردنی به ویژه در نوبت شب

7- در صورت امکان مصرف رژیم آش آبغوره حداقل در نوبت شب به مدت 40 روز(دستور رژیم آش آبغوره در همین سایت وجود دارد.)

8- عدم مصرف غذاهای آماده(فست فود) و نوشابه‌های گازدار

9- دوری از استرس‌های روزانه یا به حداقل رساندن آن‌ها و در صورت امکان مصرف دمنوش‌های گیاهی آرامبخش(در همین سایت وجود دارد.)

10- ورزش روزانه حداقل به میزان نیم الی یک ساعت در روز و یا روزی نیم الی یک ساعت پیاده‌روی به قصد ورزش

11- افزایش مصرف انواع سبزیجات و میوه‌های تازه به صورت روزانه

12- مصرف پیوسته سالاد کاهو، کلم، هویج، روغن زیتون و آبغوره حداقل هفته‌ای 5 بار

توجه: افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند، در صورتی که بیماریشان در حد متوسط یا شدید( گرید 2 یا 3 ) و یا همراه با افزایش آنزیم‌های کبدی است و یا علاوه بر این بیماری مبتلا به دیابت، فشار خون، چاقی زیاد و … می‌باشد، برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از بیماریشان لازم است درمان خود را تحت نظر طبیبان مربوطه انجام دهند.

در پایان لازم به ذکر است حتی افرادی که دچار نوع شدید بیماری کبد چرب(گرید 3) شده‌اند، در صورت انجام درمان‌های مناسب بهبودی خود را باز خواهند یافت.