خواص برگ زیتون

Olive-Leaves

مردم ممکن است فواید بسیاری از روغن زیتون را بدانند، با این حال بسیاری از مردم از فواید برگ زیتون بی‌اطلاع می‌باشند و از خواص زیاد آن بی بهره‌اند. از نظر طب سنتی برگ زیتون گرم و خشک است.

فواید برگ و عصاره برگ زیتون برای سلامتی:

1 – برگ زیتون منبع غنی از آنتی اکسیدان
آنتی اکسیدان‌ها با خنثی کردن اکسیداسیون، زنجیره آسیب‌رسان واکنش‌های ناشی از وجود رادیکال‌های آزاد را متوقف می‌کند. محتوای اولئوروبین ظاهرا می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل کند. یک منبع غنی از آنتی اکسیدان در برگ‌های زیتون است که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان کمک کند.

2 – ویژگی‌های ضدالتهابی برگ زیتون
برگ‌های زیتون غنی از خواص ضد التهابي هستند. استفاده از عصاره زیتون به ظاهر باعث واکنش در پیشگیری از آسیب دیدن اعصاب می‌شود.

3 – پیشگیری و جلوگیری از سرطان
مطالعات بر روی برگ‌های زیتون نشان می‌دهد که توانایی حفاظت از سرطان پستان را دارد و می‌تواند رشد سرطان پستان را در مراحل اولیه کاهش دهد. به علاوه می‌تواند در مرحله نهایی به طور قابل توجه‌ایی با تومور برخورد کند.

4 – مفید برای رشد استخوان
تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که اولئوروپین می‌تواند تولید سلول‌های رشد (استئوبلاست) را تحریک کند؛ بنابراین می‌تواند از کاهش تراکم استخوان و پوکی استخوان جلوگیری کند.

5 – برگ زیتون برای کمک به کاهش فشار خون
مشخص شده است که اولئوروپین توانایی کاهش فشار خون را دارد و از تشکیل لخته خون جلوگیری می‌کند.

6 – کمک به کاهش کلسترول
عصاره برگ زیتون می‌تواند با جلوگیری از اکسیداسیون علیه تشکیل کلسترول بد مبارزه کند. این کلسترول اکسیده شده می‌تواند به سلامتی ما آسیب برساند.

7 – خواص ضدویروس و ضدباکتری
برگ‌های زیتون كه به طور سنتی برای افزایش عملکرد سیستم ایمنی و افزایش توانایی بدن برای مقاومت در برابر هجوم موجودات زنده مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند با ویروس آنفولانزا- و ویروس تبخال و 11 گونه از بیماری‌ها مبارزه کند شگفت انگیزترین واقعیت این است که چای برگ‌های زیتون هم‌چنین می‌تواند در ساخت ایمنی به سمت ویروس ایدز کمک کند.

8 – خواص ضدقارچی برگ زیتون
بیماری پوستی ناشی از قارچ مانند خارش، گال، شوره و کرم می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. این بیماری‌های قارچی می‌تواند توسط عصاره برگ زیتون به عنوان داروی خارجی درمان شود.

9 – کاهش ضخامت پوست با برگ زیتون
ضخامت پوست و کشش پوست نشان دهنده آسیب پوستی هستند که می‌تواند منجر معایبی مانند ابتلاء به سرطان پوست شود برگ‌های زیتون مانع از سرطان زایی و رشد تومور می‌شود.

10 – برگ زیتون برای مبارزه با باکتری‌ها و قارچ‌ها
عصاره برگ زیتون نقش مهمی در مبارزه با عفونت‌ها از جمله مننژیت مالاریا، عفونت‌های کاندیدایی، هپاتیت بی، ذات الریه دارد و علاوه بر این در درمان عفونت‌های مجارای ادراری، دندان پزشکی و عفونت‌های گوش نیز موثر است.

11 – برگ زیتون برای درمان ورم مفاصل
خواص ضدالتهابی آن به عنوان درمان طبیعی بیماری‌های مفاصل نقش دارند ورم مفاصل یک بیماری مرتبط با مفاصل است که باعث ورم و درد می‌شود.

12 – برگ زیتون برای افزایش و تقویت و انرژی بدون کافئین
قهوه ممکن است انتخاب بیش‌تر مردم برای افزایش قدرت باشد به علت وجود کافئین که کاز مغز و قلب را به طور هم زمان بهبود می‌بخشد اما ممکن است که اثر بدی داشته باشد و برخی از افراد نسبت به آن حساس باشند. چای برگ‌های زیتون توانایی برای بالا بردن انرژی شما را بدون دخالت کافئین ارایه می‌دهند ویتامین و مواد معدنی با ارزش در برگ زیتون حتی می‌تواند خستگی مزمن را تسکین دهد.

13 – برگ زیتون برای تسکین سرماخوردگی
زیتون برای مبارزه با ویروس‌ها به طور موثری کار می‌کند بنابراین نوشیدن چای برگ زیتون باعث کاهش سرماخوردگی، آنفولانزا، تب و تبخال در یک زمان کوتاه می‌شود.

14 – برگ زیتون برای کمک به داشتن پوستی جوان
ویتامین ای موجود در برگ زیتون از فواید سلامتی ویتامین ای روغن کنجد برای پوست بیش‌تر است بنابراین شما می‌توانید یک فنجان چایی آن را برای فراهم کردن انرژی در طول روز و هم داشتن پوستی جوان بنوشیم.

15 – برگ زیتون برای بهبود خلق و خو
نوشیدن یک چایی برگ زیتون گرم در صبح می‌تواند روحیه مثبت شما را برای کل روز افزایش دهد برای برگ‌های زیتون حاوی اسیدهای پنتونیک هستند که برای بهبود حال خوب شما ضروری هستند اگر مزه آن را دوست ندارید می‌توانید کمی عسل به عنوان طمع دهنده طبیعی به آن اضافه کرده و میل کنید.

16 – برگ زیتون برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی
چای برگ زیتون غنی از ویتامین ای به عنوان آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب است بنابراین مصرف منظم چای برگ زیتون ممکن است شما را از حمله قلبی دور نگهدارد.

17 – برگ زیتون برای جلوگیری از یبوست
این نوع چای به داشتن فیبر رژیمی فراوانش مشهور است بنابراین نوشیدن یک فنجان چای گرم از برگ زیتون با معده خالی ممکن است به شما کمک کند دفع مداومی داشته باشد و از یبوست جلوگیری کند.

18 – عصاره برگ زیتون برای درمان دیابت استفاده می‌شود.

19 – جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم‌های دهانی مفید است.

فواید دیگر برگ زیتون:

درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، تنظیم ضربان قلب، افزایش جریان خون در شریان‌های کرونری، تعادل قند خون، درمان فشار خون، درمان واکنش آلرژی، درمان آنفولانزا، ارتقاء سلامت شش ها، مبارزه با رادیکال‌های آزاد، مسکن درد مفاصل، دندان درد، کاهش اشتها غذا، بهبود التیام زخم، درمان طبیعی برای عفونت گوش

هشدارها در استفاده از برگ زیتون:

  • برخی از عوارض جانبی نوشیدن بیش از حد چای برگ‌های زیتون باعث افزایش ادرار، سردرد، کاهش قند خون، خارش پوست و اسهال می‎شود. اگر این علائم را مشاهده کردید مصرف آن را کاهش دهید.
  • اگر چه اطلاعات کافی در رابطه با تاثیر عصاره برگ زیتون در بارداری و شیردهی وجود ندارد، اما توصیه نمی‌شود که مقدار زیادی از آن در زنان باردار استفاده شود.
  • افراد دیابتی باید قبل از استفاده از آن با پزشک مشورت کنند و قند خون را چک کنند.
  • افرادی که عمل جراحی انجام می‌دهند دو هفته قبل از جراحی عصاره برگ زیتون استفاده نکنند.