معجزه گیاه پنج انگشتی برای سلامت زنان

Chaste-tree

خواص گیاه پنج انگشت و  معجزه گیاه پنج انگشتی برای سلامت زنان عبارت است از:

  1. میوه این گیاه اثرات درمانی زیادی برای رحم داشته، قاعدگی را تنظیم نموده و برگ این گیاه ورم‌های رحمی را بهبود می‌بخشد و عفونت را پاک می‌سازد. گیاه پنج انگشت یکی از بهترین گیاهان برای سلامت دستگاه تناسلی زنان است و فواید بسیار زیادی دارد ولی برای رسیدن به نتایج مطلوب باید صبور باشید و در مصرف آن مداومت داشته باشید.
  2. این گیاه در بهبود مشکلاتی نظیر سندروم پیش از قاعدگی، کاهش سطح هرمون پروژسترون، اختلال در تخمک‌گذاری، سیکل قاعدگی نامنظم، آمنوره یا قطع قاعدگی موثر است.
  3. گیاه پنج انگشت از پیشرفت بیماری آندومتریوز (زمانی که لایه پوشاننده داخل رحم در هر جایی به غیر از رحم پدیدار شود) جلوگیری می‌نماید. در آلمان بسیاری از متخصصین زنان از این گیاه برای درمان بیماری آندمتریوز خفیف تا متوسط استفاده می‌کند.
  4. گیاه پنج انگشتی در بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی یا P M S موثر است. تحقیقات نشان داده است که این گیاه نقش زیادی در بهبود علائمی نظیر افسردگی، حساسیت سینه‌ها، جوش‌های پوستی و سر درد قبل از قاعدگی دارد.
  5. گیاه پنج انگشتی در درمان آمنوره یا قطع قاعدگی موثر است. این گیاه با افزایش ترشح هورمون پروژسترون قطع قاعدگی را درمان می‌کند. در مطالعه‌ایی صورت گرفته 65 درصد از زنانی که به دلایلی دچار قطع قاعدگی شده بودند، پس از 6 ماه مصرف این گیاه دوباره سیکل قاعدگی منظمی را تجربه کرده‌اند.
  6. گیاه پنج انگشتی در تولید شیر در زنانی که تازه زایمان کرده‌اند، موثر است. مصرف این گیاه بلافاصله پس از زایمان تا 10 روز برای کمک به تولید شیر توصیه می‌شود.
  7. شیاف واژینال تهیه شده از برگ و میوه آن قاعده‌آور بوده و دوش واژینال آنم برای تورم رحم، واژینیت آتروفیک و منوپوزها موثر است.

 

نكات قابل توجه:

  • اين گياه نباید با داروهای پروژسترونی و قرص‌های ضد آبستنی مصرف شود.
  • تاکنون عوارض جانبی خطرناکی از مصرف گیاه پنج انگشتی گزارش نشده است، ولی ممکن است در تعداد کمی از مصرف‌کنندگان عوارضی نظیر تهوع، ناراحتی‌های گوارشی، حساسیت‌های پوستی و سردرد رخ دهد.
  • در زنان مبتلا به افسردگی مصرف این گیاه می‌تواند علائم بیماریشان را تشدید کند.