عوامل سودا ساز

به گفته استادخیراندیش، در ده، الی بیست سال آینده بیماری‌های سوداوی (ناشی از غلبه سودا) در بین جوانان به شدت افزایش پیدا می‌کند؛ یعنی جوان‌های زیادی را می‌بینیم که در سنین جوانی دچار بیماری‌های دوران کهنسالی می‌شوند. به عبارت دیگر در دنیا جوانان پیر، بسیار خواهیم داشت.

علت اصلی بروز تعداد زیادی از بیماری‌هاي سختی که شیوع پیدا کرده‌اند، همچون انواع سرطان‌ها، سکته‌های قلبی و مغزی، بیماری‌های اعصاب و بیماری‌های پوستی و …، افزایش بیش از حد سودا به ویژه سودای غیرطبیعی در بدن می‌باشد. همچنین افزایش سودا می‌تواند باعث شدت یافتن این بیماری‌ها نیز بشود. بنابراین با شناخت عوامل ایجاد یا افزایش نامتعادل سودا در بدن می‌توان جلوی بروز یا پیشرفت بسیاری از بیماری‌ها را گرفت.

 

عوامل تولید سودا

1- مداومت در مصرف غذاهای سودا زا: بادمجان، عدس، پیاز و سیر سرخ شده، چاشنی‌های شور، غذاهای صنعتی (سوسیس، کالباس، فست فودها و کنسروها)، غذاهای مانده و بیات

2- مصرف غذاهایی که سریع پخته شده یا داغ می‌شوند؛ بنابراين استفاده از غذاهایی که به وسیله‌ ماکروفر، سولارمی و … پخته یا گرم می‌شوند، می‌تواند موجب بروز سودا در بدن شود. لازم به توضیح است که تغییر ناگهانی در دمای مواد غذایی باعث تخریب ساختمان مولکولی آنها شده که سبب تولید عوامل بیماری‌زا در بدن می‌شود.

3- مصرف غذاهای مانده، فریز شده و میوه‌های نارس

4- پرخوری، ریزه‌خواری و ایستاده غذا خوردن .در بین وعده‌های غذایی نهار سودازا می‌باشد و بهتر است که کمتر و سبک مصرف شود.

5- غذاهای حرام (طبق نظر استاد خیر اندیش)

6- مصرف دخانیات، مواد مخدر و نوشابه‌های الکلی

7- آلودگی هوا، آلودگی صوتی و تماشای تصاویر خشن

8- افسردگی، اضطراب زیاد، سوء ظن زیاد، غم مستمر، نخندیدن، خندیدن زیاد یا شادی زیاد از حد

9- بیماری‌های مزمن و مستمر (منظور بیماری‌هایی است که طولانی شده‌اند.)

10- خواب بین‌الطلوعین، یعنی خوابی که بین اذان صبح تا طلوع آفتاب باشد، خواب غروب و زیاد خوابیدن. هر سه این خواب‌ها علاوه بر افزایش بلغم، باعث ایجاد سودا در بدن می‌شود.

11- تحریکات جنسی ناقص: حالتی است که تحریک جنسی وجود دارد، ولی تخلیه نمی‌شوند. مواردی که بیشتر دچار این حالت می‌شوند، به شرح زیر می‌باشد:

  • جوانان که به هر دلیل دیر ازدواج می‌کنند، به ویژه در آنهایی که با مناظر تحریک‌کننده (فیلم‌های مستحجن و …) زیاد برخورد دارند.
  • زنانی که همسران‌شان به دلیل انزال زودرس یا مشکلات دیگر و یا به علت طبیعت سرد، میل جنسی‌شان به طور ناقص تحریک شده و ارضاء جنسی کامل نمی‌شوند. (در طب سنتی و اسلامی هر دو گروه قابل درمان می‌باشند.)

لازم به ذکر است که موارد فوق در طب سنتی و اسلامی قابل درمان می‌باشند.

12- بی‌تحرکی جسمی به این علت که باعث کاهش حرارت غریزی و بروز سردی در بدن خواهد شد، می‌تواند منجر به افزایش سودای غیرمفید در بدن گردد. اگر امکان ورزش وجود نداشت، با کم‌خوری و پیاده‌روی روزانه می‌توان آن را جبران نمود.

13- بی‌تحرکی فکری: جهت پیشگیری یا درمان این موضوع، لازم است که بخشی از اوقات روز صرف مطالعه، تفکر، بازی‌های فکری و … شود.

14- تماس مداوم و مستمر با سردی‌ها: برای مثال وسواس از سویی یک بیماری سوداوی است و از سویی تماس مستمر با آب، خود باعث تشدید غلبه سودا خواهد شد.

15- نداشتن انس، چه از نوع زمینی و مادی یا از نوع آسمانی و معنوی آن

16- استفاده مداوم از رنگ‌های تیره به ویژه رنگ سیاه

17- زیاد قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی مانند کامپیوتر، موبایل و …

 

روش‌های دفع سودا (سودا زداها)

  • توجه و گرایش به معنویات: توکل و رضا، نماز خواندن، تلاوت قرآن و … (سجده طولانی‌مدت، موثرترین راه دفع سودای مغز است.)
  • ورزش‌های ملایم، پیاده‌روی، شنا، نرمش‌های هوازی و …
  • مصرف غذاهای سودا زدا (دفع کننده‌ سودا): آبگوشت، نخود آب، سوپ با سبزی‌های گرم مزاج، شیره انگور، انواع شربت‌های ترش و شیرین طبیعی مثل شربت آبلیمو، سرکه شیره و …، عسل، نخود، گندم، کنجد، رازیانه، لوبیا، کشمش، مویز، انجیر، خربزه، آلو شیرین، فندق، بادرنجبویه، تره، نعناع، مرزه، شنبلیله، ترخون، ترب، تربچه، پیاز خام یا آب پز، شلغم، گوشت گوسفندی و بزغاله
  • مصرف داروهای سودا زدا مانندسرکه انگبین، ماء‌الجبن، آنتی سودا و …
  • انجام اعمال یداوی به شرط رعایت تدابیر لازم زیر نظر پزشک مانند حجامت، انواع بادکش‌ها و ماساژها، روغن‌مالی، هیرودین‌تراپی (زالو درمانی) و فصد.

 

علائم غلبه خلط سودا در بدن

  • در پوست: تیرگی رنگ پوست و تمایل آن به سیاهی به خصوص تیره‌گی زیر چشم، خشکی پوست، خارش و سوزش پوست، اگزما، ایجاد لکه‌های تیره کوچک یا بزرگ در سطح پوست
  • در سر و گردن: پیر چشمی، آب سیاه، فکر و خیال زیاد، بدبینی، وسواس، بدخوابی، وزوز گوش و حساس شدن به صداها و بوها
  • استخوان و مفاصل: خشکی مفاصل، محدودیت حرکتی، لرزش دست و پا و لرزش بدن
  • قلبی عروقی:گرفتگی عروق قلبی، طپش قلب، گرفتگی عروق مغزی (سکته‌های مغزی)، واریس پا، بواسیر، هموروئید و ….
  • تمامی بیماری‌های صعب‌العلاج مانند انواع سرطان‌ها، MS و …