اصول همبستری در کلام معصومین (ع)

اصول-همبستری

عوارض کاهش میل جنسی و روش‌های درمان آن در کلام معصومین (ع)

مشکلات جنسی یکی از شایع‌ترین معضلات اجتماعی و خانوادگی شده است. به طوری که اکثر قریب به اتفاق کارشناسان امور خانواده بر این عقیده‌اند که ریشه اصلی بیش از 70% طلاق‌ها و اختلافات شدید خانوادگی، معضلات جنسی در بین خانواده‌ها (همسران) می‌باشد. عدم آشنایی آنان با رفتارهای جنسی و … باعث رواج بیش از حد افسردگی و اضطراب در بین همسران شده‌ است، که این خود زمینه بروز بسیاری از اختلافات خانوادگی را فراهم نموده‌ است.

عدم برخورد مناسب با این غریزه خدادادی باعث ایجاد سرد مزاج (کاهش شدید میل جنسی) در بین اکثر خانم‌ها و در سال‌های اخیر در بین آقایان شده است، که این خود عامل اصلی کاهش شدید محبت و صمیمیت و بردباری در بین آنها را فراهم نموده است.

 با توجه به عقیده تمامی حکما و طبیبان که پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانند و حتی بسیار موثرتر از درمان و با در نظر گرفتن این که زمینه بسیاری از بیماری‌ها مشکلات اعصاب روان می‌باشد. بر آن شدیم تا تعدادی از احادیث تربیتی و رفتاری را که معصومین (ع) در رابطه با روابط جنسی بین همسران بیان فرموده‌اند را بازگو نمورده تا با به کارگیری آنان بتوانیم تا حد امکان از بروز مشکلاتی که ریشه در مسائل جنسی دارند جلوگیری نماییم.

با عمل به احادیث معصومین (ع) بسیاری از مشکلات در این خصوص، ان‌شاالله برطرف می‌گردد. لازم به ذکر است که با روش‌های طب سنتی و اسلامی نیز می‌توان به رفع مشکلات جنسی کمک بسیار موثری کرد.

  1. توصیه‌های معصومین (ع) قبل از همبستری
  2. نکاتی در بیان معصومین که باید در زمان همبستری رعایت نمود.
  3. باید و نبایدها در رابطه جنسی بین همسران از نگاه معصومین (ع)